Hoe open ik iemand anders zijn Office-agenda?

Als je een afspraak met een collega wilt inplannen is het erg handig als jij zijn/haar agenda kan bekijken. In dit stappenplan leggen wij uit hoe je dit op een juiste wijze kan doen. Daarnaast hebben wij ook een YouTube-video gemaakt waarin wij het laten zien.

Hoe je de agenda toevoegt ligt aan de omgeving waarin je werkt. Je kan werken in de online-omgeving van Outlook (via je internetbrowser) of in de Outlook-app (op je computer). Hieronder beschrijven we van beide mogelijkheden hoe je de agenda toevoegt.

Online-omgeving Outlook

  1. Ga naar https://www.office.com en log hier in met je account.
  2. Ga naar de online Outlook-app.
  3. Klik op het agenda-icoon in de linker menubalk
  4. Klik onder de agenda-widget op ‘Agenda toevoegen’.
  5. Klik op ‘toevoegen vanuit adreslijst’ en vul hier het mailadres in waarvan je toegang wilt krijgen tot de agenda.
  6. De agenda is nu toegevoegd!

 

In dit YouTube-filmpje laten wij zien hoe je online een Outlookagenda toevoegt.

App Outlook

  1. Ga naar je Outlook-app op je computer.
  2. Ga in het menu linksonder naar je agenda.
  3. Klik in de bovenste menubalk op het plusje met ‘Agenda toevoegen’
  4. Klik op ‘Uit adresboek’ en vul daar het mailadres in welke je toe wilt voegen
  5. Degene wie jij zijn agenda wilt toevoegen krijgt een mail, waarin hij toestemming moet geven om zijn agenda met jou te delen
  6. Nadat hij/zij toestemming heeft gegeven heb je toegang tot de agenda

 

In dit YouTube-filmpje laten wij zien hoe je een Outlookagenda in de app toevoegt.