Hoe open ik iemand anders zijn Office-agenda?
Als je een afspraak met een collega wilt inplannen is het erg handig als jij zijn/haar agenda kan bekijken. In dit stappenplan leggen wij uit hoe je dit op een juiste wijze kan doen. Daarnaast hebben wij ook een YouTube-video gemaakt waarin wij het laten zien.
Hoe je de agenda toevoegt ligt aan de omgeving waarin je werkt. Je kan werken in de online-omgeving van Outlook (via je internetbrowser) of in de Outlook-app (op je computer). Hieronder beschrijven we van beide mogelijkheden hoe je de agenda toevoegt.
Online-omgeving Outlook
- Ga naar https://www.office.com en log hier in met je account.
- Ga naar de online Outlook-app.
- Klik op het agenda-icoon in de linker menubalk
- Klik onder de agenda-widget op ‘Agenda toevoegen’.
- Klik op ‘toevoegen vanuit adreslijst’ en vul hier het mailadres in waarvan je toegang wilt krijgen tot de agenda.
- De agenda is nu toegevoegd!
In dit YouTube-filmpje laten wij zien hoe je online een Outlookagenda toevoegt.
App Outlook
- Ga naar je Outlook-app op je computer.
- Ga in het menu linksonder naar je agenda.
- Klik in de bovenste menubalk op het plusje met ‘Agenda toevoegen’
- Klik op ‘Uit adresboek’ en vul daar het mailadres in welke je toe wilt voegen
- Degene wie jij zijn agenda wilt toevoegen krijgt een mail, waarin hij toestemming moet geven om zijn agenda met jou te delen
- Nadat hij/zij toestemming heeft gegeven heb je toegang tot de agenda
In dit YouTube-filmpje laten wij zien hoe je een Outlookagenda in de app toevoegt.