Hoe stel ik de authenticator-app in?
Om je omgeving digitale omgeving te beschermen is de twee-staps-verificatie een sterk hulpmiddel. In dit stappenplan leggen wij uit hoe de twee-staps-verificatie instelt en daarnaast is er een YouTube-filmpje waarin wij het laten zien.
Office-omgeving
- Ga naar https://www.office.com en log hier in met het account waar je de twee-staps-verificatie op wilt hebben
- Klik rechtsboven op je initialen en vervolgens op ‘Account weergeven’
- Je komt in een scherm, waar je in het vakje ‘Beveiligingsgegevens’ klikt op ‘Informatie over de update’
- In het geopende scherm klik je op het plusje ‘Aanmeldingsmethode toevoegen’
- Je selecteert in het geopende keuzemenu ‘Authenticator-app’
- Klik op ‘Volgende’ en vervolgens nog een keer op ‘Volgende’, totdat je bij een QR-code komt
- Vervolgens moet je eerst de app downloaden (als je deze al hebt ga verder naar stap 1 bij ‘instellen twee-staps-verificatie’)
App installeren
- Ga op je mobiele telefoon naar de Appstore (Apple) of Playstore (Android)
- Zoek op ‘Microsoft Authenticator’ en installeer vervolgens de app
- Log in de app in met je Microsoft-account waar je de twee-staps-verificatie op wilt hebben
Instellen twee-staps-verificatie
- Klik in de Authenticator app op het plusje rechtsboven en klik op toevoegen ‘Werk- of schoolaccount’
- Klik vervolgens op ‘QR-code scannen’ en scan de QR-code die we eerder hebben opgezocht in de Office-omgeving
- Klik in de Office-omgeving waar de QR-code staat op ‘Volgende’
- Je krijgt vervolgens in je Authenticator-app een melding, waar je moet klikken op ‘Goedkeuren’
- In de Office-omgeving krijg je nu de bevestiging dat de Authenticator-app goed instelt is
Hoe werkt de app?
Als je de Authenticator-app ingestelt hebt krijg je voortaan iedere keer als je inlogt in je Office-omgeving de vraag om een code. Deze code staat in je Authenticator-app en wijzigt periodiek. Deze code moet je invullen in je Office-omgeving, waarna je ingelogd bent en je werkzaamheden kan uitvoeren.